Subject: Fw: strona
From: [email-masked]
To: [email-masked]
Date: Tue, 17 Jan 2006 11:19:18 +0100

Nie chce mi się wysłać... Jeszcze raz próbuję.

[email-masked] napisał:
>Strona internetowa Muzeum Harcerstwa ma do spełnienia dwie podstawowe role,
>które postanowiłyśmy oddzielić od siebie ze względu na różny charakter. 
>
>Po pierwsze - musi informować o działaniach muzeum wszystkich
>zainteresowanych - zarówno zwiedzających, jak i chętnych do współpracy.
Stąd
>jej "oficjalność", obecność muzealnych dokumentów, statutu, regulaminów.
>Chcemy, by ta część profesjonalnie i rzeczowo oddawała wszystko to, co się
w
>muzeum dzieje. Z konkretnym, czytelnym podziałem na np. wystawy,
wydawnictwa
>i przyznawane na nasz wniosek nagrody. Równie jasno muszą być opisane
zasady
>działania muzeum - podział i charakterystyka zbiorów. Oczywiście, ponieważ
>muzeum w rzeczywistości ma swój charakter wypracowany od dawna (i nie jest
>to wizerunek nadętego oficjela), w tej części również postaramy się
zachować
>trochę luzu i spontaniczności. Lekko opisać osoby działające w muzeum,
>ciekawie scharakteryzować wystawy i wyróżnić oddzielnymi galeriami
>fotograficznymi cimelia w zbiorach biblioteki i głównych.
>
>Jednak...
>
>ulubioną częścią autorek projektu strony jest część druga...
>
>Część druga, czyli tzw. Strefa drużynowego ma być skierowana głównie do
>drużynowych, ale również dla straszych zastępowych i może również
>komendantów szczepów. Obserwujemy na przykładzie własnych środowisk i kilku
>(a w przypadku coponiektórych kilkunastu:) lat prowadzenia zajęć z
>harcerzami, że poziom pracy z historią jest bardzo niski. Harcerze historii
>(generalizując) nie znają, a co gorsze, wcale za nią nie przepadają.
>Drużynowym ciężko jest dotrzeć do źródeł. Brakuje wydawnictwa, które na
>zasadzie podręcznika uczyłoby podstawowych zagadnień z historii harcerstwa.
>Owszem, ksiązki są, ale zazwyczaj dotyczące wyrwanego okresu. Zbyt
obszerne,
>by drużynowy miał ochotę przekopywać się przez kilkadziesiąt stron dla
>zdobycia jednej informacji. Do tego, nie ujmując autorom rzeczonych
pozycji,
>książki te pisane są zazwyczaj jako kompendia historyczne, czyli ich
>docelowym odbiorcą nie jest nastolatek szukający ciekawostek na zbiórki. A
>wszyscy wiemy, że sztuką jest przekazywanie wiedzy tak, by zapadała w
>pamięć. Do tego, rzecz jasna (choć bolesna:), książki są coraz mniej
>popularne. Zdecydowanie łatwiej jest korzystać z internetowych
wyszukiwarek,
>które znajdą odpowiednie wiadomości i ilustracje, i które można od razu
>wydrukować. Tu pojawia się luka, którą może zapełnić Muzeum Harcerstwa.
>Jasne jest, że nie mamy sił na pisanie podręczników, ale jesteśmy w stanie
>powoli zacząć budować portal, który będzie przydatny naszym harcerzom. Tak,
>by wiedzieli, że na stronie muzeum znajdą potrzebne do prowadzenia zajęć
>wiadomości. Ściągę historyczną - począwszy od najłatwiejszych tematów
>(zaopatrzoną w biografie, ciekawostki, zdjęcia, opisy wydarzeń), propozycje
>konkretnych zajęć (praca z danymi tematami i muzealnictwem, sprawności
>historyczne i muzealne, zajęcia w szkole i gry terenowe, w tym gry po
>Warszawie szlakiem miejsc pamięci) oraz materiały (gotowe do druku mapy,
>zdjęcia, układanki i co tylko w scenariuszach się pojawi). Chcemy, żeby
>portal był żywy i dynamiczny. Oczywiście potrzeba nam do tego ludzi i
opieki
>merytorycznej, ale podstawowy skład już mamy i są nadzieje na jego
>powiększenie:)
>
Strona internetowa Muzeum Harcerstwa ma do spełnienia dwie podstawowe role, które postanowiłyśmy oddzielić od siebie ze względu na różny charakter.

Po pierwsze - musi informować o działaniach muzeum wszystkich zainteresowanych - zarówno zwiedzających, jak i chętnych do współpracy. Stąd jej "oficjalność", obecność muzealnych dokumentów, statutu, regulaminów. Chcemy, by ta część profesjonalnie i rzeczowo oddawała wszystko to, co się w muzeum dzieje. Z konkretnym, czytelnym podziałem na np. wystawy, wydawnictwa i przyznawane na nasz wniosek nagrody. Równie jasno muszą być opisane zasady działania muzeum - podział i charakterystyka zbiorów. Oczywiście, ponieważ muzeum w rzeczywistości ma swój charakter wypracowany od dawna (i nie jest to wizerunek nadętego oficjela), w tej części również postaramy się zachować trochę luzu i spontaniczności. Lekko opisać osoby działające w muzeum, ciekawie scharakteryzować wystawy i wyróżnić oddzielnymi galeriami fotograficznymi cimelia w zbiorach biblioteki i głównych.

Jednak...

ulubioną częścią autorek projektu strony jest część druga...

Część druga, czyli tzw. Strefa drużynowego ma być skierowana głównie do drużynowych, ale również dla straszych zastępowych i może również komendantów szczepów. Obserwujemy na przykładzie własnych środowisk i kilku (a w przypadku coponiektórych kilkunastu:) lat prowadzenia zajęć z harcerzami, że poziom pracy z historią jest bardzo niski. Harcerze historii (generalizując) nie znają, a co gorsze, wcale za nią nie przepadają. Drużynowym ciężko jest dotrzeć do źródeł. Brakuje wydawnictwa, które na zasadzie podręcznika uczyłoby podstawowych zagadnień z historii harcerstwa. Owszem, ksiązki są, ale zazwyczaj dotyczące wyrwanego okresu. Zbyt obszerne, by drużynowy miał ochotę przekopywać się przez kilkadziesiąt stron dla zdobycia jednej informacji. Do tego, nie ujmując autorom rzeczonych pozycji, książki te pisane są zazwyczaj jako kompendia historyczne, czyli ich docelowym odbiorcą nie jest nastolatek szukający ciekawostek na zbiórki. A wszyscy wiemy, że sztuką jest przekazywanie wiedzy tak, by zapadała w pamięć. Do tego, rzecz jasna (choć bolesna:), książki są coraz mniej popularne. Zdecydowanie łatwiej jest korzystać z internetowych wyszukiwarek, które znajdą odpowiednie wiadomości i ilustracje, i które można od razu wydrukować. Tu pojawia się luka, którą może zapełnić Muzeum Harcerstwa. Jasne jest, że nie mamy sił na pisanie podręczników, ale jesteśmy w stanie powoli zacząć budować portal, który będzie przydatny naszym harcerzom. Tak, by wiedzieli, że na stronie muzeum znajdą potrzebne do prowadzenia zajęć wiadomości. Ściągę historyczną - począwszy od najłatwiejszych tematów (zaopatrzoną w biografie, ciekawostki, zdjęcia, opisy wydarzeń), propozycje konkretnych zajęć (praca z danymi tematami i muzealnictwem, sprawności historyczne i muzealne, zajęcia w szkole i gry terenowe, w tym gry po Warszawie szlakiem miejsc pamięci) oraz materiały (gotowe do druku mapy, zdjęcia, układanki i co tylko w scenariuszach się pojawi). Chcemy, żeby portal był żywy i dynamiczny. Oczywiście potrzeba nam do tego ludzi i opieki merytorycznej, ale podstawowy skład już mamy i są nadzieje na jego powiększenie:)

Strona internetowa Muzeum Harcerstwa ma do spełnienia dwie podstawowe role,
które postanowiłyśmy oddzielić od siebie ze względu na różny charakter. 

Po pierwsze - musi informować o działaniach muzeum wszystkich
zainteresowanych - zarówno zwiedzających, jak i chętnych do współpracy. Stąd
jej "oficjalność", obecność muzealnych dokumentów, statutu, regulaminów.
Chcemy, by ta część profesjonalnie i rzeczowo oddawała wszystko to, co się w
muzeum dzieje. Z konkretnym, czytelnym podziałem na np. wystawy, wydawnictwa
i przyznawane na nasz wniosek nagrody. Równie jasno muszą być opisane zasady
działania muzeum - podział i charakterystyka zbiorów. Oczywiście, ponieważ
muzeum w rzeczywistości ma swój charakter wypracowany od dawna (i nie jest
to wizerunek nadętego oficjela), w tej części również postaramy się zachować
trochę luzu i spontaniczności. Lekko opisać osoby działające w muzeum,
ciekawie scharakteryzować wystawy i wyróżnić oddzielnymi galeriami
fotograficznymi cimelia w zbiorach biblioteki i głównych.

Jednak...

ulubioną częścią autorek projektu strony jest część druga...

Część druga, czyli tzw. Strefa drużynowego ma być skierowana głównie do
drużynowych, ale również dla straszych zastępowych i może również
komendantów szczepów. Obserwujemy na przykładzie własnych środowisk i kilku
(a w przypadku coponiektórych kilkunastu:) lat prowadzenia zajęć z
harcerzami, że poziom pracy z historią jest bardzo niski. Harcerze historii
(generalizując) nie znają, a co gorsze, wcale za nią nie przepadają.
Drużynowym ciężko jest dotrzeć do źródeł. Brakuje wydawnictwa, które na
zasadzie podręcznika uczyłoby podstawowych zagadnień z historii harcerstwa.
Owszem, ksiązki są, ale zazwyczaj dotyczące wyrwanego okresu. Zbyt obszerne,
by drużynowy miał ochotę przekopywać się przez kilkadziesiąt stron dla
zdobycia jednej informacji. Do tego, nie ujmując autorom rzeczonych pozycji,
książki te pisane są zazwyczaj jako kompendia historyczne, czyli ich
docelowym odbiorcą nie jest nastolatek szukający ciekawostek na zbiórki. A
wszyscy wiemy, że sztuką jest przekazywanie wiedzy tak, by zapadała w
pamięć. Do tego, rzecz jasna (choć bolesna:), książki są coraz mniej
popularne. Zdecydowanie łatwiej jest korzystać z internetowych wyszukiwarek,
które znajdą odpowiednie wiadomości i ilustracje, i które można od razu
wydrukować. Tu pojawia się luka, którą może zapełnić Muzeum Harcerstwa.
Jasne jest, że nie mamy sił na pisanie podręczników, ale jesteśmy w stanie
powoli zacząć budować portal, który będzie przydatny naszym harcerzom. Tak,
by wiedzieli, że na stronie muzeum znajdą potrzebne do prowadzenia zajęć
wiadomości. Ściągę historyczną - począwszy od najłatwiejszych tematów
(zaopatrzoną w biografie, ciekawostki, zdjęcia, opisy wydarzeń), propozycje
konkretnych zajęć (praca z danymi tematami i muzealnictwem, sprawności
historyczne i muzealne, zajęcia w szkole i gry terenowe, w tym gry po
Warszawie szlakiem miejsc pamięci) oraz materiały (gotowe do druku mapy,
zdjęcia, układanki i co tylko w scenariuszach się pojawi). Chcemy, żeby
portal był żywy i dynamiczny. Oczywiście potrzeba nam do tego ludzi i opieki
merytorycznej, ale podstawowy skład już mamy i są nadzieje na jego
powiększenie:)